torsdag 22 maj 2014

Prickigt sommarskinn.

Hallå världen! Det är otroligt varmt nu, jag tror det kallas sommar. Förr gillade jag inte värme, men har man barn finns det inget bättre. Vi kan gå ut och göra vad som helst, utan planering, vi bara gör't och hittar på något. Tar med mellisen ut, hälsar på fåglarna, leker i lekparker, äter glass, går promenader, plockar blommor (och vi väntar på vinbären) och inspekterar myror. Det mesta av det här kan man göra resten av året också förstås, men människor är ganska frusna varelser och att stå i en lekpark och glo i piskande regn medan fötterna förfryser... nej jag vet inte, det är nog inte min kopp té. Men så är jag en sådan himla hemmaråtta också. Hur som haver, vi njuter till fullo. Lite rosa kinder och fräknar överallt hindrar inte mig från att känna på sommaren.

Och i övrigt börjar mitt sinne gå in i semestermode, på tok för tidigt. Jag ska jobba fram till sista juni och behöver ha min hjärna tills dess. Men sen! Ja sen är jag ledig ända till fjärde augusti. Senaste två åren har jag inte haft mer än två veckors semester så det ska bli skönt. Och nu ska jag hämta hem mitt svettiga och lortiga barn, säkert med något nytt skarpsår idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar