tisdag 14 januari 2014

20 fakta.

Jag tänkte att jag också ska försöka mig på den där listan som cirkulerar runt nu, med 20 fakta om mig själv. Jag ska åtminstone försöka, får se hur det går med denna brist på fantasi.
  • Under åren 16-19 år gjorde jag 4-5 piercings sammanlagt (tre i underläppen och tillsist en i överläppen som fick hänga med i flera år) och tre tatueringar (båda armarna och bröstkorgen). Det är ingenting jag har växt ifrån riktigt, men det är ingen prioritet på samma sätt. Min kropp kommer att få mer färg en vacker dag och det vore trevligt om jag någon gång skulle våga göra en septum som jag velat ha så länge, men det ser så sjukt smärtsamt ut att göra...
  • Jag gick bara upp 5-6kg när jag var gravid. En enda stor mage var jag.
  • Jag har svårt att definiera mig ibland, jag vet inte riktigt om jag är reserverad eller bara blyg eller om det är så som jag ofta känner - att har jag ingenting att säga så säger jag inget. Jag har svårt för att kallprata men kan ge mig in i långa diskussioner.
  • Min morfar dog till följd av ALS, min mamma fick MS när jag var liten och jag har en nervsjukdom som heter CMT. Vi är tre generationer som drabbats av varsin neurologisk sjukdom, som inte på något sätt är besläktade med varandra har vi fått veta, men ibland undrar jag ändå. Hur som helst hoppas jag att jag är den sista i ledet som drabbats av något sånt.
  • Jag fastnar jämt för hjärndöda realityserier. The bachelor och Keeping up with the Kardashians har varit senaste tidens besatthet.
  • Jag är den minst långsinta människa jag känner. Vet inte om det är en bra eller dålig egenskap.
  • Jag har varit kär på riktigt två gånger i mitt liv. Den ena är jag gift med och den andra förblev en kär vän. På så vis har jag haft tur, även om det var lite hjärtesorg innan jag hittade min plats.
  • Jag har haft dreads.
  • Mina systrar är sju och nio år äldre än mig.
  • Båda dom är över 170 cm och jag stannade på 165 cm. Vet inte riktigt vad som hände, men yngst blev även minst.
  • Jag gillar att spela sällskapsspel med mig själv. Monopol, fia med knuff, uno, kalaha, vanliga kortspel, yatzy. Jag hittar på egna regler som jag inte får avvika ifrån och blir glad när "jag" vinner och inte någon "annan" av mina påhittade medspelare. Jag vet, jag är ett freak.
  • Morrissey har hjälpt mig många ledsna kvällar.
  • Jag har sett alla Friends-avsnitt hundra gånger om ungefär och garvar lika mycket fortfarande, trots att jag kan varenda replik utantill.
  • Jag gråter sällan när jag är ledsen men tårarna sprutar så fort jag blir lite rörd.
  • Jag föddes med en stor, mörk kaluffs på huvudet och min son föddes kal som en golfboll.
  • Jag har inte godkänt i matte a.
  • Vilket gör det faktum att jag jobbar mycket med ekonomi ännu mer komiskt.
  • Jag har haft många smådjur i mitt liv. Kaninerna Pricken och Emil, undulaten Frida, marsvinet Valdemar, hamstern Bengt, katterna Billy, Kim och Freja.
  • Jag är hemskt hundrädd.
  • För att inte tala om rymden. Jag kan få lite panikkänsla av att läsa eller prata om rymden, det är för stort och otäckt.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du med gjorde denna :) Jag vill också ha en septum, och så vill jag ha en piercing i mitten av undersidan av läppen att töja, och öronen ännu mer än jag redan har, men vet inte om jag bör vänta med det tills jag fått jobb... och tatueringar! Tusen planer har jag. Jag är minst fast äldst bland syskonen. Du är hundrädd, jag är barnrädd :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, fast jag älskar hundar ändå, även om jag är inbiten kattmänniska. När jag lärt känna hunden i fråga går det bra, det är mest stora och okopplade hundar som hoppar och springer runt jag blir rädd för och tar omvägar om jag får syn på en. Vill inte ha någons hund jag inte känner på mig, hur snäll den än är (som alla hundägare försvarar det med), det vet ju inte jag. Små hundar går alltid bra, skulle inte börja darra av Nikita direkt ;)

      Radera
  2. Det tänkte jag att jag också var innan... men tydligen inte längre! Det är många hundägare som tycker att just deras hund är "världens snällaste" och tror att alla uppskattar hans/hennes närvaro lika mycket som de själva gör, vet vad du menar där! Men vad säger du, skulle du inte bli rädd för vår blodtörstiga best ;)

    SvaraRadera
  3. Kul att få veta mer om dig!
    Septum gjorde inte alls ont, då gjorde näsvingen och läppen ondare, för att inteta la om öronen, de var värst,

    SvaraRadera