söndag 5 januari 2014

Nytt år, min stora lilla kärlek och en längtan till våren.

Jag får alltid lite ny energi när det är nytt år. En liten förväntan som gror, ett pirr i magen. Dock går det alltid över och jag önskar att jag hade den känslan varje måndag istället. Nu ska jag bara genomlida dessa två mörka och kalla månader som heter januari och februari. Helt klart min värsta tid varje år, en evig väntan på våren. I mars kan man i alla fall få smaka på värmen och lura sig själv.
 
Men '13 har varit ett fantastiskt år. Frank har utvecklats något enormt, i somras befann vi oss i en trots-storm som jag ett tag trodde skulle göra slut på mig, döda mig sakta men säkert. Skillnaden på ungen som vi hade i somras och den vi har nu är... enorm. Vi har en stor pojke nu, som jag älskar högre än vad jag trodde var möjligt. Vi har haft ett år där vi äntligen fått slappna av, alla tre, fria från större orosmoment. Det enda jag önskar mig det här året är en ny lägenhet, men det ska tydligen inte vara helt enkelt det där. Tröttsamt, men vi får helt enkelt se om vi har turen på vår sida i år. Jag känner hur som helst på mig att även det här kommer bli ett bra år, förhoppningsvis utan större tråkigheter.


ifrån första början var jag säker
 jag kan göra vad som helst för dig i världen
 det har aldrig varit mer uppenbart,
sen den dagen är det du och jag


1 kommentar: