onsdag 16 oktober 2013

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag?

Helger som dessa ser jag fram emot. Det vankas kalas för 3-åringen i den här familjen, paketen är inslagna och nu ska vi bara baka, baka och baka. Någonstans mitt i allt ska jag hinna med systerdotterns dop också. Jag ser den här helgen som en anledning till att få hälla i sig onyttigheter, klämma på små bebiskinder och se min sons ögon lysa av förväntan. På måndag ska jag in till sjukhuset för att ta bort gips och suturer, och eftersom jag är en riktig pussy när det kommer till små pincetter, pilleduttande och tråd i hud (guuääähh) så kommer jag inte vara särskillt tuff. Förmodligen ligga och vifta på foten åt alla håll medan den stackars läkaren förgäves försöker dölja sin irritation medan jag piper fram "nej, inte där, snälla, försiktigt, jag vill inte, sluta, är det färdigt snart" med gråten i halsen a la femåring. Jag vet inte heller hur foten ser ut, känns eller vad den klarar och inte. Men först - en fartfylld helg, ångesten lägger jag åt sidan till på måndag. Så det så. Det är visst lite så jag fungerar. Godnatt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar