söndag 19 maj 2013

And if there is disease in you...

Jag får nog lov att säga att vi inte har haft tur på sjukdomsfronten den här vårmånaden. Idag är det den nittonde och jag har varit sjuk varenda dag i maj och således gått miste om alla soliga dagar. Nu mår jag bättre och imorgon återgår jag till vardagen, men såklart vaknade barnet upp med hosta och feber idag. Han sover nu, och jag har svårt att slappna av när hans andning är så tung och ansträngd. Har redan ringt sjukvårdsupplysningen och svamlat osammanhängande, som jag tenderar att göra när mitt barn är sjukt och jag är orolig. Men vi överlever nog den här vändan också, även om det är tråkigt.

Igår var det Eurovision song contest-final, den längsta tävlingen i mannaminne och jag trodde aldrig att det skulle vara över men 1. jag skulle hugga av mitt högra lillfinger för att se ut som kvinnan som framförde norges bidrag och 2. ungern borde ha vunnit, herregud vad bra den är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar