onsdag 2 januari 2013

2013

För tredje nyåret i rad sov barnet sig igenom hela spektaklet. Jag och min käre stod i fönstret med champange och cigarr (för hans del, jag drack cider) och tittade på fyrverkericirkusen. Lyssnade på fulla och glada människor, konstaterade att det är samma visa varje år när ambulansen kom farandes på motorvägen. Tvåtusentolv har varit ett lugnt och bra år på många sätt, saker och ting har löst sig rent praktiskt, livet har flytit på och jag har fått världens bästa jobb. I somras blev jag fru/maka/hustru/välj själva i hemlighet, och under hösten fyllde mitt barn helt plötsligt två år. Jag vet inte hur det gick till, men tydligen har han funnits med oss så länge nu.
Det här året hoppas jag att vi kan göra någonting utöver det vanliga, kosta på oss en upplevelse. Det var väldigt längesen vi kunde det (om ens någonsin?), och hur skönt det än är att äntligen kunna slappna av och att jag inte begär någonting mer än det egentligen, så vore det roligt att kunna njuta av en londonresa tillsammans. Jag tror det var åtta år sedan jag var där, och det vore roligt att få uppleva den staden med lite vuxnare ögon. Kanske flyttar vi ifrån vår lilla tvåa i år också, det får helt enkelt tiden utvisa, om vi har turen på vår sida eller inte. 

2 kommentarer:

  1. vad fint ert år verkar ha varit! ingen press på att ses alls madde, men vill bara att du ska veta att jag hemskt gärna går på en fika eller något om ni kommer iväg till london när jag är kvar. kanske jobbar jag kvar på puben då, och då får ni väldigt gärna komma förbi och ta en hamburgare (vi är jättebra på dem) eller en öl! fast vitsen är kanske mest att ta det lugnt, och att få rå om varandra / uppleva en stad tillsammans. men ja, erbjudandet står fast i alla fall! puss och gott nytt år på dig <3

    SvaraRadera
  2. Men absolut! Tanken är att ta det lugnt men jag tror inte att en fika eller så är särskillt ansträngande. :-) Får se om resan blir av i vår, eller lite senare, beror på plånbokens storlek tror jag.

    SvaraRadera