tisdag 20 november 2012

Tisdag.

November är en så himla grå månad. Mörk och regnig, och humöret blir liksom därefter, därav brist på inlägg. Jag har även satt igång en ny strid med försäkringskassan, kanske är det det som gör mig lite dyster, men förmodligen är det den allra sista innan jag har rätt till mina rättigheter. Det har varit en förfärligt lång resa, försäkringskassecirkusen. Inte nog med att jag blev så himla sjuk där för drygt två år sedan, vilket var jobbigt i sig och en sorgeprocess att ta sig igenom, därefter ska man tryckas ned ännu mer. Nu kan jag se det på ett annat sätt, idag har jag styrkan att vara arg. När det var som värst så var jag bara tom, orkeslös och kände mig lika värdelös som dom fick mig att tro att jag var. Nu vet jag att det finns regler och paragrafer, men samtidigt kan jag inte förstå hur dom som jobbar där, handläggarna som nekar människor rätten till ett normalt liv trots sjukdom, kan gå med huvudet högt eller sova gott om nätterna.

Nu längtar jag efter min man och en kväll med The walking dead. Det är inte heller så muntert, men förjävla bra. Ha en fin afton.

2 kommentarer:

  1. Tycker det är bedrövligt att du ska behöva kämpa för rätt till dina rättigheter. Rättigheter borde vara så himla självklart. Styrkekram!

    SvaraRadera
  2. Pepp pepp! Snart är det nytt år och nya löften!
    Och ja, walking dead är nästan det bästa jag sett på en halv evighet.

    SvaraRadera