fredag 12 oktober 2012

Friday i'm in love.

Vår boendesituation med grannarna är ganska komisk. Längst ut bor en barnfamilj med en flicka på tre år och en nyfödd pojke, i mitten en ung singelkille och sen kommer vi. Den här stackars killen, är alltså omringad av två småbarnsfamiljer. Han brukar festa fre-lör, med sådan hög volym på musiken att väggarna skakar. Nu är ingen av oss särskillt ljudkänslig, och han är skötsam och slutar alltid runt klockan 00:00, så det har vi överséende med. Han står ut med barnskrik, vi står ut med musik (Tyvärr är hans musiksmak inte mycket att hänga i granen, typ euphoria i technoversion... hu-rray.) Häromdagen möttes vi i hissen, där Frank fick ett hysteriskt utbrott för att han inte fick trycka på alla knappar. Singelkillen stod tyst och var ytterst besvärad och försvann snabbt som vinden när vi hade kommit ner. Vi kände lite att Frank måste ha fungerat som världens bästa kondom, ett exempel på varför man aldrig ska skaffa barn ungefär. Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt så om andra barn, innan jag själv hade några, att si och så skulle aldrig mitt barn uppföra sig och så vidare. Kan ju säga som så att min syn på det där har ändrats drastiskt och dom svettiga föräldrarna har min djupaste sympati. Barnen utvecklas, då blir det kaos ibland och det jävligaste barn kan ha fantastiska föräldrar, tro't eller ej. Jag kan lyssna på skrikande barn en hel bussresa och jag tycker inte att något barn är jobbigt om det får för sig att slänga sig på golvet och sparka med benen mitt i en matvarubutik, min tolerans är numera skyhög. Frank verkar ha lagt trotsen på hyllan för ett tag nu, och det är en välbehövlig paus för oss alla. Vi passar på att pusta ut och bara njuter, myser och har roligt ihop. Igår hade dockan bajsat så vi var tvungna att byta blöja på hen snarast möjligt, enligt den lille herrn. Det är så jävla fint när han bearbetar sin vardag på sånna här kreativa sätt, aldrig har det varit så här roligt att sitta ner och leka och prata med honom och få sådan fantasifull respons tillbaka. Lilla krumelur...

1 kommentar:

  1. Haha, känner igen det där med situationer där ens lilla unge funkar som värsta preventivmedlet!

    SvaraRadera