torsdag 6 september 2012

Ack du grymma värld.

Jag ska bara be att få informera om att jag är väldigt ynklig just nu. Franks härliga dagisbaciller har nu hoppat över till min kropp och tagit över den alldeles, och jag hatar att vara förkyld. Huvudet värker, snoret rinner, jag nyser okontrollerat, halsen svider. Jag är blek som ett lakan, kraxar som en kråka och ögonen är blodsprängda. Det enda positiva är att man får äta glass utan dåligt samvete när man är sjuk.

Och bara för att tycka lite mer synd om mig själv, idag när jag skulle hämta barnet på dagis och gick upp för en smal gågata så sa en kvinna till sitt barn "akta på dig lite så att flickan kommer förbi". Tre minuter senare möttes vi igen, inne på dagiset, båda för att hämta våra barn. Jag är medveten om att jag ser ganska liten ut, men "flickan"? I min värld så är man flicka när man är femton eller yngre.  Jag är väl tjej åtminstone?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar