tisdag 7 augusti 2012

Hej vardagen.

Verkligheten har börjat för min del, men det är först idag det märks av. I helgen var vi bortbjudna på middag och trevligt sällskap hos Erik och Petra, igår hann jag med poolplaskande hos wibergarna efter praktiken, men idag kom jag hem till en tom lägenhet då herrarna är i stan och roar sig på egen hand. Jag behöver nog inte nämna att jag är lite avundsjuk på dom som har hela tre veckor kvar av semestern, men samtidigt är det lite skönt att ha kommit igång med vardagen. Jag blir lätt lite seg och handlingsförlamad när jag inte har rutiner, eller en anledning att komma upp på morgonen snarare. (Ja alltså, mitt barn är en ganska god (och icke tystlåten) anledning att komma upp på morgonen, men eftersom min käraste är av den sorten att han flyger upp som en raket ur sängen så fort frallan piper så brukar jag inte direkt behöva stressa upp...) Nu för tiden ringer min klocka 05:45, och vad jag gillar med det är den fantastiska morgonluften. Allt annat som har med sånna tidiga tider att göra är ganska jobbigt och o-roligt, men dom tankarna försvinner ganska fort när jag tar mig ut i morgonen. Tror inte det kommer vara samma mysfaktor i vinter, med sisådär -20 och en sol som inte behagat att visa sig än. Hej och hå vad man längtar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar