torsdag 9 augusti 2012

Punktform är bra ibland.

  • Frank har gått från att vara svårt snuttberoende och betett sig abstinens-aktigt så fort han inte har haft nappen, till att inte tycka att den är så värst intressant längre och ger den snällt till oss när vi säger att stora barn inte behöver napp på dagen. Jag vet inte riktigt vad som hänt, men jag gillar't.

  • Desperate housewives, världens bästa serie. Alltså, jag gråter och skrattar om vartannat och rycks med på ett sätt som gör att Christoffer ibland sitter och sneglar konstigt på mig. När jag fastnar för någonting, då går det oftast lite till överdrift (Det blir liksom lite av en besatthet, oftast i åratal, och det svalnar inte ens litegrann. Morrissey och Vänner är goda exempel på två ting som fungerat som terapi för mig under många år nu.) 

  • Idag kom papper från skatteverket om att jag nu officiellt bär ett nytt efternamn.

  • Jag som oftast föredrar att hålla mig i bakrunden och inte prata så mycket i onödan och som många gånger har en lång startsträcka innan jag känner mig bekväm i ett sällskap, trivs så otroligt bra på min praktik och känner mig så hemma och avslappnad. Jag är bra förvånad själv.

  • Tröttman från helvetet när jag kom hem idag. Jag trodde på riktigt att jag skulle börja grina av trötthet, kroppen försattes liksom i koma av sig själv och alla rörelser kändes tunga. Och ändå sitter jag här, klockan 23:06, vaken och pigg nog att skriva det här. Jag är helt enkelt inte bra på att somna innan jag vet att min käraste har kommit hem säkert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar