söndag 20 maj 2012

Men nähä.

Åh. Det går visst inte alls att låsa bloggen. Försökte lägga till mejladresser i fälten och fick bara pop-ups om att jag måste se till att användarna har google-konton, och det lät bara krångligt och omöjligt att begära av någon. Jag som hade bestämt mig, och det var läskigt att bestämma sig hur löjligt det än låter. Lite som att komma ut ur en garderob, fast istället stänga in mig. Bloggvärlden är en märklig plats.

Innehållet skulle inte ha ändrats ändå, bloggen hade sett likadan ut. Jag skriver om mitt barn och jag lägger upp bilder på mitt barn, jag tycker att det finns bra mycket värre sätt att skada sitt barns integritet på än att skriva om det i sin blogg. Och han är ju mitt liv, så det är svårt att inte nämna honom. Integriteten och att det känns jobbigt handlade mest om mig, att jag är lite obekväm med att vem som helst kan gå in här och att det hämmar mitt skrivande litegrann ibland. Jag tänker inte gå in på det mer, utan konstaterar bara att bloggen tydligen kommer att förbli öppen och det som känns jobbigt, det får jag försöka svälja så gott det går.

3 kommentarer:

  1. Men har inte de flesta google-konton? Jag vet att till typ de flesta Android-telefoner osv så måste man ha ett google-konto, tror det är samma på iphone men är inte helt hundra.. Om du fortfarande vill låsa, ändå, kan du väl kolla runt vilka som har google-konton?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte dock att det lät jättekrångligt... men så är jag ju världens mest otekniska människa också. Dock har jag vänner utan smartphones/lika otekniska som jag och det känns bara som en himla massa besvär för att fortsätta läsa den här tråkiga gamla bloggen att man nog hellre ser att det inte är värt det. :) Himla blogger att krångla till allting.

      Radera
  2. Ang integritet och så tänker jag att folk lever och umgås via nätet så mycket nu för tiden, så jag tycker inte det är så konstigt att man väljer att blogga om sina barn. Vissa menar att barnen får oönskad exponering, men så länge man bloggar på ett respektfullt sätt ser inte jag några problem. Sedan får ju förstås var och en avgöra hur mycket och vad man vill lämna ut!

    SvaraRadera