onsdag 4 april 2012

Just precis så.

Men fy, jag har verkligen en konstig förkylning i kroppen. Ingen sån där näsan-är-så-igentäppt-att-jag-dör eller jag-kan-inte-svälja-för-att-halsen-består-av-rakblad, bara lite snorigare än vanligt, lite tung i huvudet och en smula ont i halsen. Men jag har däremot förkylningsblåsor på hela tungan, jag som blir deprimerad av att bara ha en förkylningsblåsa. (En sån där värdslig sak som gör att jag bara vill gråta, munblåsor och fett hår...) Jag känner inte ens hur många det är, hela tungspetsen är liksom täckt av härligheterna och även på sidorna. Så här har jag sannerligen inte haft det förr, hoppas det går över snarast, så att jag blir en trevlig sambo och mamma igen. Inte för att det har varit så illa, men ändå.

Nåväl. Igår spenderade vi hela eftermiddagen och kvällen hos Linda&Daniel&Molly. Vi åt våfflor (Frank gick dock bara med på att äta dom i stora bitar och med händerna - allt som ser ut som smörgåsar går ner) och det var precis lika gott som jag minns att det var när jag var liten. När barnen hade somnat satte vi igång med projekt bygga 1500-bitars pussel, och man kan ju tycka att fyra personer borde få ihop det inom loppet av fyra timmar. Men nej, vi kom inte ens halvvägs. Roligt var det ändå, och vi kom inte hem förrän 00:00. Man kan säga att jag var så trött som en människa kan bli, jag är så fasligt kvällstrött av mig. Jag skulle nog gå till sängs 20:00 varenda kväll om det inte vore för att jag vill hinna umgås med min käre sambo också.
Och idag har jag, pappa och frallan varit och storhandlat. Ni hör ju, pusselbyggande och storhandling, jag är så himla helylle. Lite så där att jag nästan blir arg på mig själv, som njuter av att vara precis så här tråkig och jag skojar inte, det spritter av lycka i benen på mig när jag lägger ner både ajax fettochflör (heter det så?), disktrasor, svampar och andra underbara ting i kundvagnen som gör att jag ska städa hela dagen imorgon. Vad har hänt med mig egentligen?

1 kommentar: