söndag 8 april 2012

Göllig.

Det är ju egentligen inte så konstigt, att min son går runt och säger att allting är "gölligt" just nu. Jag överanvänder det ordet i alla möjliga sammanhang (T.ex "Frank, du är så göllig!" eller om det dyker upp en söt hundvalp på tv:n så måste jag utbrista "Göllig!") lite för ofta och det har han såklart snappat upp, även om han förmodligen inte ens vet vad det betyder. Idag var iallafall den rostade löken han fick smaka på vid lunchen väldigt göllig, åtminstone enligt den lille herrn.

Och påsken är över och förbi (snart iallafall, vi har en påskmiddag hos svärmor kvar i eftermiddag) och jag har tyvärr mest spenderat den i sjukstugan. Var iallafall iväg på påskmiddag nummer 1 hos mina föräldrar igår, och även om det var trevligt så är det lite jobbigt att närvara på en middag när man inte kan prata. Min röst var helt borta, allt som kom ur mig var något väsande och konstigt ljud. Jag somnade gott sedan med mirakelmedicin i kroppen, och idag mår jag bättre. Munnen och svalget är fortfarande fulla med ömma blåsor, men jag kan iallafall göra mig förstådd. Och vädret är ju alldeles fantastiskt, så lite blåsor hindrar inte mig för att ta mig ut en liten stund iallafall.

Hoppas att ni haft en fin påsk allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar