fredag 9 mars 2012

Hjärta.

Jag kommer alltid att uppmuntra mitt barn till vad det än är han kommer att tycka om, verkligen. Förmodligen kommer jag att sitta där och dissikera maskar med honom om fyra år, trots att maskar kanske är det äckligaste jag vet men ändå, ni förstår grejen. Den senaste tiden har vi märkt att han älskar sina leksaksbestick (+ tallrikar, muggar och stekpannor), han springer runt med dessa överallt och låtsasäter, och inte minst bjuder oss på sin fantastiska och osynliga mat. Förmodligen är det någonting som han kan relatera till vardagen, och att äta är ju hans absoluta favoritsyssla så det förvånar mig inte. Imorse bröt han samman när han inte fick ner besticklådan i sin dockvagn, pappan kom till undsättning och därefter hade vi en mycket lycklig unge, stolt körandes på sin besticklåda. Så ja, vissa ungar gillar bilar, eller lego, eller dockor. Min unge, han gillar sin besticklåda. Whatever makes him happy, tänker jag.

1 kommentar:

  1. Vad sött!
    Och ja, jag tror absolut på att uppmuntra kidsens intressen, vad det än är.

    SvaraRadera