söndag 1 januari 2012

Nyår som kom och gick.

Nyåret gick i lugnets tecken, precis som vi ville ha det i år. Eftermiddagen och kvällen spenderades med trevligt sällskap (Marie, Jocke, Molly och Aini) hemma hos svärmor. Barnen röjde runt som dårar, några slavade i köket och några (jag) tittade på. På tallriken serverades världens godaste köttbit med bulgur och sallad - jag åt så mycket att jag knappt kunde sitta upp. Vi stannade dessvärre inte längre än till 20:00, barnet blev så trött att han gick i bitar och då är det bara att lyda hans order. Men vi fick det mysigt vi också, bara vi två. Timmarna innan tolvslaget spenderade vi ihopslingrade i soffan, framför filmen och att jag höll mig vaken är ett under. Det finns många nackdelar med att bo nästan högst upp i ett höghus, men på nyårsafton är det väldigt praktiskt. Jag och min käraste firade in det nya året ståendes i fönstret, med champange och skådespelet precis utanför. Tjugohundratolv, du ska väl ändå bli ett bra år? 





1 kommentar: