lördag 31 december 2011

År tvåtusenelva.

Sitter och äter årets sista lunch. Frank sover, min kärlek sitter i soffan och är söt. Jag har tråkigt, och tänkte, jag fyller ju faktiskt i den här listan varenda år så det vore väl bra dumt att inte göra det nu.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Såklart, det går ju inte ens att räkna upp allt. Men bland annat så lagade jag den första riktigt egengjorda måltiden till oss, vilket är ganska pinsamt med tanke på våra år tillsammans.

Höll du några av dina nyårslöften?
Kan inte minnas att jag hade några.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Kaya och hennes karl fick sin lilla Elida.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, men Christoffers biologiska morfar gick bort, det var sorgligt.

Vilka länder besökte du?
Inga alls.

Är det något du saknat 2011 som du vill ha år 2012?
Ja, att ha ett normalt och värdigt liv, det har jag saknat.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Flera stycken, men inget så där specifikt. Franks 1-årsdag, vår årsdag..

Vad var din största framgång 2011?
Oj, mest att komma igenom året med psyket i behåll, starkare än någonsin tillochmed.

Största misstaget?
Det vet jag inte riktigt, har nog inte gjort något sånt där gigantiskt misstag.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Några förkylnings- och febervändor i höstas, och en magsjuka på det, annars ingenting.

Bästa köpet?
Mitt nya objektiv till kameran! (Det var ett himla tjat om det där objektivet..)

Vad spenderade du mest pengar på?
Möbler till hemmet under flytten.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det var det mycket som gjorde, mest upplevelser, men framför allt mitt älskade barn som var ett hjälplöst litet spädbarn i början av året och går ur det som en springande individ som skriker "bajs!" i tid och otid.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Den här, det är barnets absoluta favoritsång.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och, det beror ju helt och hållet vad man väljer att fokusera på. Det jobbiga har jag bara fokuserat på när jag varit tvungen, och däremellan har jag varit väldigt glad. Jag vill säga att det har varit ett lyckligt år trots allt!

Vad önskar du att du gjort mer?
Skällt på folk som förtjänat det. (Försäkringskassan..)

Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat, grubblat, grubblat.

Hur tillbringade du julen?
Hos mamma och pappa med tillhörande släkt.

Blev du kär i år?
Jag var ju redan kär, men om vi ändrar på frågan så blev jag mer kär det här året än vad jag någonsin varit tidigare. Det tar liksom aldrig slut, den där oändliga kärleken.

Läste du någon bra bok 2011?
Sorgligt nog har jag knappt läst någonting alls.

Favoritprogram på tv?
Vänner, som varje år. Den serien är lite som terapi för mig har vi kommit fram till.

Största musikaliska upptäckten?
Nu kommer jag låta mycket fjortis här, men Moa Lignell. Jag tycker att hon är fantastisk och blev lite (mycket) kär i henne, och lite arg för att hon sökte till Idol.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Min födelsedag var ganska oviktig i år om jag får säga det själv, i ärlighetens namn minns jag inte ens vad jag fick för något, men säkert var det något fint.

Något du önskade dig men inte fick?
Minns ej.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Himla tjat om min födelsedag. Men ja, vi fikade hos mina föräldrar, åt väl tårta.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Men självklart, massor.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Oj, inte vackert. Mycket positivt tillkommer när man får barn, men just det där med ens utséende och att ha ork till att ens göra någonting åt eländet, det försvann lite i samband med att Frank kom. Det positiva är väl dock att jag inte orkar bry mig och är skapligt nöjd med mig själv ändå.

Vad fick dig att må bra?
Barnen, mannen, vännerna och familjen.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Moa Lignell. (Skäms igen.)

Vem saknade du?
En herrans massa människor.

Dom bästa nya människorna du träffade?
Sandra, Jesper och Vide.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar