söndag 20 november 2011

Sämre kan man ha det.

Dagar som igår borde man unna sig oftare. Nästan jämt när vi alla tre är lediga samtidigt så brukar vi flänga runt på mina sjukhusbesök eller åka hem till någon, vi brukar iallafall inte vara hemma. Men igår var vi just det, bara hemma. Vi myste, fixade och donade, handlade mat och lekte i lekparken. Jag tror att Frank behövde en lugn dag med bara mamma och pappa också, det är ju lite av en livskris att helt plötsligt blir lämnad på dagis med människor som inte är ens föräldrar. Så, igår tankade vi kärlek för fullt och det gjorde nog gott i själen för oss alla tre...

På kvällen så lagade jag en fars dag-middag, som inte blivit av eftersom jag legat döende i förkylning. Jag är ingen stjärna i köket, blir lätt stressad och nervös och gör ofta fel, men jag fick ihop någon sorts grytantjosan som faktiskt var... god. Jag är helt förvånad, och roligt var det också. Nu kanske jag faktiskt orkar ta tag i mina icke-existerande matkunskaper så att min son slipper äta brända köttbullar, torra laxfiléer, överkokt pasta  och annat som inte är så väldigt aptitligt.

Och ja, kvällen avslutades i soffan framför Harry Potter med min käraste och ett stort glas coca cola. Bättre kunde det inte riktigt ha blivit. Tack för igår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar