tisdag 6 september 2011

You're the one for me, fatty.

Den här dagen får nog gå till historien som en av dom onyttigaste dagarna i mitt liv. Till frukost åt jag en hel skål med chips, till lunch en gorbys-pirog och något mellanmål hittade jag inte så då åt jag godisnappar istället (mellanmålet som jag inte hittade var alltså gårdagens muffins, och det hade ju inte varit så särskillt mycket bättre nej). Till råga på allt har jag bett Christoffer köpa med sig McDonalds-mat till mig idag, och jag känner mig bara så himla äcklig. Jag låtsas att det är okej ändå, jag äter ju faktiskt inte så mycket gottesaker om vardagarna längre. Efter den här dagen får det vara nog med fett och socker på ett tag, och när jag väl har proppat i mig så här mycket snuskigheter på en och samma dag så brukar jag inte vara sugen på det och vill enbart äta mat med friska smaker- så som sallad och grytor, åh! Stackars mage, förlåt för idag, imorgon ska jag stoppa i bättre saker i dig.
Och appropå ingenting - jag förundras hela tiden över hur mycket Frank egentligen förstår, det känns som att han förstår mer och mer för varje dag som går. Det han har lärt sig senaste tiden är att gosa ner huvudet vid närmaste mjuka föremål när jag säger "godnatt", och idag har det räckt med att säga "kan mamma få en puss?" så har han kommit farande mot mig med en vidöppen mun och omfamnar mig med en härlig tungkyss som resultat. Åh, vad jag kommer sakna hans slemmiga dreggelpussar när han är äldre! Men det skönaste är nog trots allt att han numera är lugn som en filbunke vid varenda blöjbyte, det var inte roligt att byta bajsblöjor på en liten ål som slingrade sig åt alla håll och kanter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar