fredag 26 augusti 2011

Och ikväll missar jag Dolly.

Idag har jag varit datorfri. Eller datorlös snarare, och det har varit tråkigt. Inte för att jag hinner sitta vid datorn så mycket om dagarna längre, det blir mest när barnet sover, på förmiddagen och eftermiddagen. Men den tiden är MIN tid och det är då jag inte gör NÅGONTING förutom att sitta och slösurfa och äta godis och lata mig ordentligt. Så idag när Frank sov sina timmar höll jag på att börja gråta av tristess, försökte titta på tv och spelade uno med mig själv. Jag är en sorglig varelse.

Men gårdagen var en desto roligare dag, åtminstone eftermiddagen. Linnea kom hit och hälsade på Frank, och det var ju faktiskt på tiden, jag har inte träffat henne sen jag var nygravid och åh, vad jag har saknat henne, helt förfärligt mycket. Det är dumt att hon bor i London. Fast väldigt roligt förstås, för henne. Nästa gång hon är och lever rövare här får jag tvinga hit henne igen, jag tror att min son kommer ha nya moves att visa för henne då, han var nämligen väldigt angelägen om att visa henne hur man klappar händerna och hur man dansar. Om man frågar "Frank, kan du dansa?" så började han att skaka rumpan som aldrig förr och det är förstås helt bedårande, så där så att jag måste fråga honom hela tiden bara för att jag dör stora sötdöden och man borde tycka att han någongång borde tröttna och sluta lyssna på mig men nej, han dansar lika lydigt varje gång. Jag förstår honom, det är ju så roligt att dansa.

Och jag ignorerar att Dolly uppträder på Globen ikväll. Jag skulle ju inte göra vad som helst för att vara där. Fan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar