onsdag 24 augusti 2011

Ibland är livet så himla fint.

Det är sånna här dagar jag lever på ett bra tag. Jag har trivts hela dagen, inifrån och ut och bara kännt mig helt harmonisk. Eftersom att Susanna är sjukskriven ett tag nu (med sin onda hand, bu!) så har hon all tid i världen och den tiden snor vi gärna. Vi gick till Ulriksdals slottsgård och fikade, spatserade genom den fina naturen och blev avundsjuka på människor som har råd att bo där, klappade på får, flydde från mördarsniglar och åkte bil. Eller ja, inte vi, men Frank åkte bil. En liten bil. Min fega son är fortfarande inte helt kompis med gräset ännu nämligen (inte ens efter en sommar där vi hängt ute på gräsplättarna här nedanför huset många dagar och kvällar) och satt mest där han satt på rumpan. Dock var det jätteskoj att på gräset, med hjälp av sin pappa förstås, så det var ju alltid något. Nästa sommar ska du springa över gröna ängar, mamma lovar!

Och en stund senare kom Madeleine över på pizzamiddag. Vi var lata och beställde hempizza från onlinepizza.se och alltså, det är bästa grejen! Dom kommer inom en halvtimme, med varma pizzor som smakar lika gott som om man skulle ha ätit dom där. Jag tror det är tredje gången vi har beställt därifrån nu och det har varit lika bra service varenda gång, och så har dom ju faktiskt annat än pizzor också, typ sallader, sushi, natchos och husmanskost. Anyways - det bästa var ju inte pizzan, det var att få träffa min fina vän, som jag förstås glömde att ta kort på... men fin var hon, i sin nya frisyr. Ni får njuta av bilder på Christoffer, Susanna och Frank istället! Inte fy skam det heller, vill jag lova.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar