måndag 22 augusti 2011

Måndag.

Idag var det dags för BVC och 10-månaderskontroll. Precis som FIfi skrev, när slutar det här med vikten och längden vara intressant egentligen? Det är med spänning man väntar på resultatet, varenda gång. Och det är väl inte helt konstigt att det börjar bli tungt i armarna nuförtiden, han väger ju faktiskt på pricken 10kg. I längdspalten råkade hon skriva huvudomfånget istället, så jag får ringa och höra sen. Besiktningen gick med andra ord igenom - det är bara pincettgreppet vi ska finslipa, även om jag tycker att hans nuvarande stil helt klart är mer egen, det vill säga; fånga upp föremålet i handflatan så gott det går, smäll sedan handen i ansiktet med handflatan mot munnen och hoppas på att åtminstone någonting slinker in där. Min son är bra på att göra det bästa av situationen, kan man säga.

Jag har suttit halva morgonen och försökt göra om headern här på bloggen, men jag blir aldrig nöjd. Jag vill att det ska se "rent" ut = foton blir för rörigt. Och mer fantasi än ett hjärta och lite text har jag tydligen inte, och nu slog jag på stort och satte dit ett rosa hjärta istället. Jag antar att ni hoppar högt av den dramatiska förvandlingen, finns liksom ingen ände på kreativiteten som flödar i mina små ådror. Nåväl, det får duga... kan inte min son vakna någongång så att vi kan äta lunch? Jag är hungrig!

2 kommentarer:

  1. Jag hajjade faktiskt till när jag fick se ett rosa hjärta istället för ett rött :)

    Coolt! 10 månader och 10 kg, lätt att komma ihåg, för precis som man ser fram emot kontrollerna kommer man säkert inte glömma siffrorna på några år. Och jag tycker att Frank låter som en duktig kille som reder sig själv!

    SvaraRadera
  2. hehe... sötnos : )

    SvaraRadera