söndag 28 augusti 2011

Bla bla bla.

Bra saker:

1. Snart kommer Franks nya nappflaskor. Ja, det är sådant som gör mig glad nuförtiden. Två vällingflaskor (större än dom vi har, han dricker så mycket välling att det inte får plats) och en ny vattenflaska som förhoppningsvis ska få honom att lära sig dricka ur en mugg. Lättare sagt än gjort när man är blott tio månader.

2. Vår nya dator kommer i veckan! Den vi har har funnits med sen vi träffades, och hade några år på nacken redan då. Den har varit en fin vän, men det ska bli skönt att slippa oroa sig för att den ska dö och att alla bilder och filmer försvinner. Jag skulle nog aldrig sluta gråta då.

Igår var en ledig familjedag där vi inte gjorde mycket mer än att våldgästa mamma och pappa, snylta mat (pappas potatisgratäng, åh!) och klippa kattens klor. Kvällen spenderade vi hemma framför tv:n, jag satt dock framför datorn med hörlurar i öronen. Mycket romantiskt, jag vet, men anledningen är enbart den att Christoffer gillar dåliga saker medan jag gillar bra saker, sciense fiction-serier från 80-talet är bara inte min grej, hur jag än försöker att åtminstone se någonting bra eller charmigt i det. Det går ej, jag vill faktiskt gråta när jag ser det för så dåligt är det. Så han såg på sitt och jag såg på mitt, men vi höll iallafall handen. Tant Agda och herr August borde vi heta, men det gör vi inte, och jag är hemskt kär ändå. Trots att han gillar dåliga saker.

1 kommentar:

  1. Man kan bli så glad för babyprylar! Jag är helt till mig över Ellys söta badbyxor och hennes bad-cape som är en groda till exempel.

    Ja, jag helammar henne fortfarande, men hon har inte bitit mig än som tur är. Någon gång har jag blivit lite öm på bröstvårtan dock.

    SvaraRadera