torsdag 7 juli 2011

Take a look at the water.

Vårt hem börjar mer och mer likna ett riktigt hem, inte ett kartonghav. Idag blev vi en tvättmaskin och en golvlampa rikare, tack käre faster. Efter att vi varit på sjukhuset imorgon så åker vi direkt till IKEA med mamma och pappa och inhandlar resten. Det vill säga matbord + stolar, soffbord, matta, hall- och tvbänk, speglar och annat smått och gott. Jag trivs mer och mer, och i höst när det är nymålat i varenda rum kommer jag nog aldrig att vilja lämna mitt fina hem. Och ja, eftersom vi ska handla så mycket imorgon kan man tro att vi ska bygga möbler hela kvällen, men det ska vi ej. Istället blir det grillkväll hemma hos Veronica & Micke, mycket roligare. Åh, underbara sommar! Jag vill aldrig att den ska ta slut. Christoffers ledighet (som även har varit min ledighet på sätt och vis) har varit fantastisk, och det känns jobbigt att det snart är slut. Men innan dess blir det faktiskt en tripp ner till Skåne för att spendera en vecka på kristianstad-dagarna, med hotellboende och allt, så att han snart är tillbaka på jobbet och att det är ett helt år kvar till nästa gång vi får spendera mycket tid med varandra tänker jag förtränga fram till dess. Den dagen, den sorgen..

Och igår och idag har vi introducerat Frank för sin våtdräkt och gårdspoolen här nedanför. Han var lite skeptisk till en början, tyckte att det var hemskt läskigt och kramlade sig fast för sitt liv vid Christoffer. Efter lite plaskande och lek med sin pappa släppte det litegrann, och idag ville han nästan simma iväg själv, eller typ dyka. Tyckte att det här med att sitta i pappas knä är för småbarn.





1 kommentar:

  1. Vad skönt att ni börjar känna er hemmastadda!
    Och vilken söt lite dykarkille!

    SvaraRadera