lördag 16 juli 2011

Hemma.

Nu är jag hemma. I min egen säng, under mina egna lakan. Jag har haft det fantastiskt bra, men finns det någonting bättre än att komma hem ändå? Jag tror inte det. Hur skönt det än är att bjudas på frukostbuffé varenda morgon, eller sätta en skylt på dörren så att man kommer tillbaka till en nybäddad säng, dammsuget golv och rengjord toalett utan att ha lyft ett finger, så finns det ingenting som går upp emot att vakna upp i välkända dofter i sitt eget hem, med torra rostmackor till frukost. Men jag tänker inte klaga - en vecka är alldeles lagom för mitt stackars hemmakära hjärta och jag har inte varit i närheten av att ha längtat hem så mycket att det blivit för mycket. Jag har bara njutit! Trots det lite tråkiga vädret. Vi har gått långa promenader, fikat och ätit ute varenda dag. Lyssnat på inte så där jättebra musik (Hamnade på både en jazzkväll och en schlagerkväll exempelvis. Hur gick det till?), spenderat tid i öltälten och blivit många klädtrasor rikare. Och förutom detta har Frank premiärduschat (här hemma badar vi bara) vilket var jätteläskigt och han såg ut så här :c, och till råga på allt bajsade han på sin mamma efteråt. Det är mysigt, när man ligger och kramar på sin ljuvliga och nakna bebis och nästintill exploderar av kärlek, när han helt plötsligt blir röd som en tomat i ansiktet och börjar trycka på. Inte för att jag är så känslig av mig, jag blev snarare ännu mer kär. Och han har skött sig som en ängel på tåget - suttit i våra knän eller sovit, och fått ögon stora som golfbollar när vi åkt igenom tunnlar. Bra jobbat min lille, dina föräldrar är ej avskräckta från att resa med dig igen. Vi längtar till nästa gång vi beger oss ut i landet!

Och ikväll har vi inte gjort någonting, vi vägrar litegrann. Tänk att man kan bli så trött av att sitta på tåg. Istället har vi ätit middag i soffan och jag har tagit en långdusch. Packa upp, diska, städa och fixa kan man faktiskt göra imorgon. Nu ska jag sova!

(Imorgon slänger jag upp ett gäng bilder. Det är många tjusiga runt-bordet-bilder i hundra olika vinklar, så det är inte särskillt spännande, men håll till godo. Jag laddar mest upp bilder för min egen skull ändå, så jag ska försöka att inte ha ångest-light för att det blir alldeles för många och alldeles för tråkigt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar