torsdag 19 maj 2011

Poop.

Jisses, vilken tråkig dag. Jag har bara gått och gjort ingenting och det hör inte till vanligheterna numera, med en liten korv som krälar runt hela dagarna. För tredje dagen i rad har Frank så gott som sovit sig igenom den, det verkar vara hans sätt att hantera allting nytt som han lär sig. Jag menar, inom loppet av två veckor har han lärt sig att sätta sig upp själv och dessutom sitta stadigt, ställa sig på knä om man håller honom i händerna, lärt sig säga mamma och pappa ("bappa") och man märker bara att han är med på ett helt annat sätt än förut. Inte undra på att han blir trött.

Framför oss väntar också stillsamma dagar. Imorgon blir det förmodligen lek med Linda och Molly, och på lördag blir det en städdag här hemma, lägenheten har förfallit. Minst sagt. Det ligger prylar och dammråttor överallt. Veronica ska vara barnvakt om allt löser sig med hur vi ska exportera Frank dit, men det behöver verkligen röjas här. Inte minst för den kommande besiktningen och visningen. Det är ju en fördel om golvet inte är fullt av grus och om man kommer in i förrådet...

Och bara ett varningens ord till föräldrar som har barn med redan fungerande magar: Ni behöver inte ge katrinplommon till efterrätt/mellanmål. Det kan hända att det hamnar bajs överallt och lite till. På mig, på barnet och på skötbädden. Det rann över alla bredder och jag kan bara inte förstå hur det kan få plats så mycket bajs i en så liten människa, det här var nog det värsta hittills. Det är första gången någonsin som jag fått en kväljning under blöjbyte, jag som inte alls är känslig egentligen. Frank tyckte det hela var jätteroligt dock! Nöjd som få. (Och ja, nog med bajsprat nu.)


Ibland är det verkligen tur för honom att han är så söt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar