lördag 21 maj 2011

Barnvakt och städning.

Men vilken himla dag. Veronica kom förbi imorse och åkte iväg med Frank till solna centrum och shoppade (mycket slitsamt att vara barnvakt, ja) i ett par timmar, medan vi satte igång att röja här hemma. Rensade mina, Christoffer och Franks kläder. Det var hur mycket som helst, mycket att slänga och sålla bort. Jag blir alltid lika sentimental och sorgsen när vi måste rensa bort små storlekar för att Frank blivit för stor, förstår inte riktigt var tiden har tagit vägen. Hittade världens minsta byxor som han hade när vi åkte hem från BB, dom var så små... och ändå var dom för stora på honom då. Inte helt lätt att greppa att han har varit så liten. Tröstar mig med att kläderna faktiskt inte slängs, dom får bara vila i en kartong tills en ny liten individ i släkten föds. Om några år kanske vi får tillbaka den kartongen, tillochmed. Det som är desto roligare när han växer ur sina kläder är att vi får köpa nytt! Det tycker vi om.

Man kan milt sagt säga att lägenheten sett ut som ett kaos idag. Hela förrådet stod i vardagsrummet, men är nu nerpackat i kartonger. Jag var väl sådär hjälpsam, råkade somna med en däckad Frank ovanpå mig medan Christoffer slet som ett djur. Mycket snällt av mig. Nu ser det iallafall skapligt beboeligt ut igen och det största jobbet, dvs förrådet, är iallafall avklarat. Någon dag framöver lär vi väl ta tag i Christoffers en miljard böcker, köket och tillsist en massor av småplock. Det är inte roligt att flytta måste jag säga, men jag kommer njuta till fullo när allting är klart. Första dagarna i nya lägenheten lär eka tomt, det kommer bli en del IKEA-vandrande under juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar