onsdag 25 maj 2011

Lista.

Jag hittade en himla rolig lista hos Elina, så i brist på annat härmar jag henne.

BARA ALLMÄNT:

Namn:
Madeleine.

Piercingar:
Ett stackars ensamt örhänge i ena örat som jag inte får ut. Har haft många piercingar i mina dagar (bara i läppen och öronen dock) och ibland saknar jag det, men ibland kan det vara skönt att vara clean. Får se om det blir någon till i framtiden.

Tatueringar:
På högra underarmen, på bröstkorgen och en halvfärdig sleeve på vänsterarmen.

Längd:
165 cm.

Skostorlek:
37 - 38.

Hårfärg:
Brunett.

Fräknar:
Massor! Fem minuter i solen och sen dyker dom upp på näsan och kinderna, en efter en.

Motto:
Men det vet jag inte.

Kärlek:
Himla kär är jag.

Önskar du att du bodde någon annanstans:
Ja, i vår lägenhet som vi flyttar till om drygt en månad.

Tycker du att du är attraktiv:
Oftast verkligen inte. Ibland kan jag tycka att jag har lite fina ansiktsdrag, och så har jag fina öron. Men som sagt, oftast verkligen inte.

Vilket schampo använder du:
Fruktis!

Vilken parfym använder du:
Jag använder inte parfym, men när jag gör så använder jag vanilj.

Vad är du rädd för:
Främst att någonting ska hända Christoffer eller Frank.

Gillar du att tvätta:
Det är Christoffer som tvättar så det vet jag inte, men jag tycker mest att det verkar besvärligt. Jag älskar att diska däremot.

Gillar du berg- och dalbanor:
Ja!


SENASTE:

Filmen du hyrde:
Vi är fulingar och hyr inte, vi laddar ner. Senast laddade vi ner Juno.

Filmen du köpte:
Jag har inte köpt en film på många år. Men nu lär det väl bli en del åt Frank.

Låten du hörde:
Sju sorger med Veronica Maggio.

Låten du laddade ner:
Jag lyssnar bara på spotify.

Personen du ringde:
Christoffer.

Personen som ringde dig:
Christoffer.

TV-program du såg:
Vänner.

Person du tänkte på:
Frank. Han krälar runt i spjälsängen brevid mig.


FAVORIT:

Låt:
Jag har ju så många, bara med Morrissey. Life is a pigsty och The world is full of crashing bores för att bara nämna några, och Cemetry gates med The smiths.

Sak att göra:
Det bästa jag vet är att gå i centrum med min son. Kanske en skitgrej, men det är det bästa jag vet.

Sport:
Ingen alls.

Dryck:
Isvatten.

Kläder:
Klänningar i perfekt längd, vilket inte finns. Jag får alltid sy upp.

Film:
Jag är verkligen ingen filmmänniska, men kanske... The king's speech, för tillfället.

Bil:
Pappas bil.

Serie:
Vänner! Jag är beroende.


LITE MER ALLMÄNT:

Gråtit över en pojke:
Ja.

Gråtit över en flicka:
Ja, fast bara en gång. När jag trodde att Ida hade glömt mig.

Ljugit för någon:
Nej, aldrig någonsin... jag som är så from.

Varit i slagsmål:
Nej, eller ja, med min storasyster när jag var liten.

Blivit arresterad:
Nej.

Träffat någon från internet IRL:
Ja.


ANTAL:

Gånger du varit kär:
Två. En gång olyckligt och en gång lyckligt. Den ena har det bra med sin tjej nu och det gör mig lycklig, och den andra lever jag tillsammans med och det gör mig också lycklig. Sen har jag varit förälskad och intresserad fler gånger, men det räknar jag inte.

Gånger ditt hjärta brustit:
Ett par.

Hjärtan brustet på grund av dig:
Inget hoppas jag.

Tjejer du kysst:
Bara en.

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med:
Inte många. Jag har sporadisk kontakt med vissa.

Gånger ditt namn varit med i tidningen:
Bara sånna där födelsedagsannonser. Kul!


SENASTE:

Boken du läste:
Inte som andra döttrar.

Personen du fick e-mail av:
Torun.

Personen du fick brev av:
Säkert försäkringskassan.

Personen du fick sms av:
Christoffer.

Gången hela din familj åt middag tillsammans:
Ett par veckor sen.

Saken du köpte:
Studentpresent till kusin.

3 kommentarer:

  1. Jag funderar nästan på att sno den här listan av dig, mest för att jag har så förbaskat tråkigt men litegrann för att jag är barnsligt förtjust i sådana här fylla-i-listor. :D

    SvaraRadera
  2. Jag glömmer dig aldrig bajskorv, du är en utav de allra finaste människor jag vet ju. Men det hoppas jag att du vet. :* Jag snor också den här listan tror jag. :)

    SvaraRadera
  3. Jag funderar på att sno den jag med, listkåt som jag är.

    SvaraRadera