torsdag 26 maj 2011

Dagens.

Det kom en trevlig herre hit idag och kollade på lägenheten, som för övrigt gick igenom besiktningen utan anmärkningar. Hurra! Han berömde även den fina målningen, det kommer nog göra min käre målar-far lycklig i själen.

Dagens roligaste:
Det här med "Nej!" och "Ajabaja!" som man säger som ett varningens ord, men som barn aldrig lyssnar till. Förutom min son alltså, som förmodligen var en hund i sitt förra liv. Jag satt med hakan tappad i golvet imorse när han var på väg mot sladdarna och eluttagen (dom enda vi inte har lyckats gömma), varpå jag sa "Nej!" med bestämd ton och spände ögonen i honom. Han såg lite osäker ut, och vände sedan om och lekte med någonting annat. Lite samma känsla som när man ser någonting man inte tror är sant, fastän man VET att man såg det. Ett barn som lyssnar, finns det ens? Trodde att det var en engångsförtéelse, men det har fungerat hela dagen när han varit på väg mot sladdarna. Han vill så gärna, men det är någonting med mitt nej:ande och ajabaj:ande som gör att han inte riktigt vågar. Han blir inte rädd och blir inte heller ledsen, han bara accepterar sitt öde och krälar därifrån. Jag njuter sålänge det varar, snart kommer han nog inse att det är mycket roligare att inte göra som mamma säger.

Dagens mysigaste:
Frank somnade i min famn idag. Jag är rätt bortskämd med närhet fortfarande, han älskar att sova ovanpå mig trots att han är större än min överkropp och inte kan ligga så bekvämt - men i min famn, som en liten nyfödd bebis, så har han inte somnat sen han var just det. Flera månader sedan. Jag fällde en liten tår och tittade ner på min ljuvliga pojke som låg och andades tungt. Tills han gjorde en jättekacka mitt i vårt moment. Men det gör ingenting, tillochmed hans bajs är det finaste i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar