lördag 22 mars 2014

När du dog.

Min mormor, hon var något alldeles speciellt. Hon hette Nancy och kom från Gotland. Hon var den där sortens mormor som köpte konstiga plottersaker till en, som man aldrig hade någon användning av men som ändå stod där i något hörn. Hon var den som köpte mängder av chokladpudding till mig när jag hade körtelfeber, för att det var det enda jag kunde svälja. Våra promenader i gamla stan, alla julaftnar i hennes lilla hem.

Hon dog hastigt, från en dag till en annan, utan någon förvarning. Från frisk till sjuk, från levande till död. Jag har aldrig ens besökt hennes grav. Men hon finns ju inte där, hon finns i hjärtat mitt. Och dit går jag ibland, när det behövs. Det kommer alltid vara tungt att hon aldrig hann träffa mitt barn. Jag kommer alltid att sakna henne.

Vi två, -90.

2 kommentarer:

  1. <3

    Förresten älskar jag namnet Nancy, vi övervägde faktiskt att döpa Elly till det.

    SvaraRadera