måndag 26 augusti 2013

-

Jag är en sådan person som behöver någonting att se fram emot. Det behöver inte vara något stort, i små drag kan det handla om att vi ska äta min favoriträtt eller att någons födelsedag är på intågande. För att leva i min vardagliga vardag (precis som jag vill ha den) så behöver jag dom här små momenten för att hålla energinivån uppe. Och när jag då, om allt går som planerat, kommer göra t r e utlandsresor nästa år, får jag så mycket att se fram mot att det spritter i hela kroppen och jag har svårt att veta var jag ska göra av min längtan. Sen inser jag att det är en halv evighet kvar tills nästa år och då varvar jag ner igen och börjar se fram emot mina vardagsglimtar. Vad jag inte ser fram mot dock, är att jag om mindre än en månad kommer ligga på operationsbordet med uppfläkt fot som någon farbror både ska såga och skruva i. Det låter smärtsamt och jag har ingen lust med det om vi säger så.

1 kommentar: