söndag 7 juli 2013

Sommar, sommar och sol...

Får genast upp vinjetten till sommarlovs-Hajk i huvudet när jag läser den textraden och blir både varm i hjärtat och lite illa till mods men i alla fall - helgen då. Helgen har bjudit på högsommarvärme och jag har gått in i semestermode jag också, trots att jag har en (evighetslång) vecka kvar på jobbet. Igår bjöd vi på lite födelsedagsfika här hemma, och jag är väl den sista att fylla år på ett tag. Det har varit många födelsedagsfikor sen i maj, och barnet som börjat haja vad födelsedagar egentligen innebär har ängsligt frågat flera gånger när det egentligen är hans tur att fylla år...

Frank, Micke & Julia.




Clara, tre månader liten och söt som en bakelse.


Och idag packade vi väskan och tog en långpromenad till Hagaparken. Det är något som är så väldigt rogivande med att bara sitta på en filt och trycka i sig smörgåsar, och Frank var mer än nöjd. Parkens enorma ängar passar bra för en liten pojke med en boll, han sprang så snabbt hans små ben orkade (vilket är oroväckande snabbt) och bäddade tillslut ner sig själv i vagnen och somnade. Hans föräldrar gick vidare och hann både äta mjukglass och handla i lugn och ro medan det snarkades från vagnen. En sån där, utan att låta alltför cheesy, perfekt dag. Hjälp vad jag älskar min lilla familj.

En nöjd unge..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar