söndag 17 mars 2013

Kläder i det oändliga...

Hela hemmet har förvandlats till ett bombnedslag med kläder. Det hänger en del på tvättstället, och det ligger säkert en hög i tvättmaskinen. Lite ligger i byrån, en stor hög ligger brevid i väntan på att vikas. I klädkammaren har vi en hel kasse full. Så här blir det alltså när två tredjedelar av familjen åker utomlands i en vecka och eftersom det ligger på min lott att sköta kläderna så har jag enbart mig själv att skylla, som skjuter upp detta i all evighet. Och nu har det ju blivit så mycket att ta hand om att jag inte vet när jag ska orka ta tag i det för det lär bli ett helt projekt. Jag gillar ju egentligen sånt, att städa och fixa och ordna med saker. Det kan nästan vara rogivande, med lite musik på i bakrunden, men vika kläder alltså... det kan vara det absolut tråkigaste som finns. Men nu ska jag lägga det åt sidan (precis som jag gjort dom senaste två veckorna) och njuta av lugnet medan barnet sover och av doften från nybakad kladdkaka, ikväll väntas besök från svärmor och Christoffer ska laga köttgryta.

Och snart är vintern förbi hörrni, vad än vädret försöker lura i oss just nu. Påsken väntar runt hörnet, och vad jag kan minnas så ska ju videungar stå i blom då och vinterjackan ska hängas i garderoben. Eller något sånt. Jag är bara så evinnerligt trött på att frysa och kräver en hejdundrans sommar efter denna köldchock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar