tisdag 29 januari 2013

Bigmouth strikes again.

1. Igår fick jag ett papper från försäkringskassan där det stod en massa ord som jag först inte ville, eller kunde, tro på, men efter att ha läst det tio gånger så förstod jag att jag har vunnit hela striden. Tre år, det är en lång tid. Tårar, svett, frustration och psykisk terror kan vi kalla det. Jag är förbaskat stolt över att jag/vi inte gav upp, men likväl är det förjävligt att hjälpen inte fanns till hands när den behövdes som mest, och jag hoppas att andra människor som befinner sig i den situationen finner någon slags styrka att fortsätta.

2. Det var längesedan jag var så här trött. Jag vet inte om det är det gråa vädret, att jag längtar så mycket till varmare tider, eller vad det är. Full rulle på jobbet och däremellan total stimulans av en 2-åring, båda delarna är fantastiska men det sliter lite på en ibland.

3. På grund av rådande trötthet som medför huvudvärk orkade jag ingenting igår. Jag har haft dåligt med energi i någon vecka nu men igår försatte sig både kropp och själ i någon slags vakenkoma och jag orkade inte ta tag i någonting. Hem kommer min glada man, som inte yttrar ett enda bittert ord över att disken inte är diskad. Han diskar den, sen lagar han middag, och därefter får han för sig att laga en lasange att ha som matlåda till idag och inte nog med det, han bakar en chokladkaka också. Alltså, jag älskar ju honom för så mycket annat än sånt här, även om jag är matglad och min kropp börjar anta formen rund, men aldrig någonsin att han klagar eller gnäller över någonting och för det är han mitt hjärtaste puss. Fantastiska människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar