onsdag 26 december 2012

Nyårslöften.

Jag har faktiskt sånna i år. Och jag vet, en vecka in i januari så kommer allt vara lika vardagsslentriant och segt som vanligt, men jag får alltid en liten knuff i rumpan och ny inspiration vid en ny början av någonting. Och det behövs, för januari och februari och en stor del av mars är så mörka och en enda lång längtan efter vår, så då är det lika bra att jag har någonting att ta tag i när allt bara är mörkt och tråkigt.

1. Låta bli mitt hår. Jag har en ovana att klippa det själv när det är i en jobbig längd, vilket ju inte bli så där jättebra. Jag ska inte färga det och bara låta det få vila. Behöver det jämnas till eller fräschas upp så får jag ta mig till frisören.

2. Ta tag i fotoalbumen. Vi har inte beställt några foton sen barnet var en månad (!) och för att det inte ska kännas helt oöverstigligt så beställer jag lite i taget, månad för månad. Det är för värdefulla minnen för att inte ha i säkert förvar.

3. Fortsätta hålla mig till att unna mig gott på helgen och göra plankan-övningar varannan dag.

4. Lära mig sticka.

5. Baka och laga mer mat. Jag anar små framsteg, och jag har vågat lite mer i år. Jag fortsätter på den banan.

1 kommentar:

  1. Jag brukar aldrig ge några nyårslöften, men vissa saker borde jag verkligen bli bättre på, som att sätta in alla de där korten jag framkallar i album, inte äta så mycket godis etc.

    SvaraRadera