torsdag 20 december 2012

Hej från gräsänkan.

Ikväll är en knasig kväll. Mannen är iväg med jobbet och barnet sover gott. Och jag, jag sitter parkerad i soffan med allt som en latmask behöver. Datorn, stickning, super mario, godis och isvatten. Detta skulle jag egentligen kunna göra varje kväll, och jag brukar inte direkt vara hurtig om kvällarna annars heller, men det är något speciellt med att få vara lat och ensam, och onyttig. Jag har inte lyckats särskillt bra med att äta okej i december, blir man inte bjuden på fika så bakar man visst själv. Nåväl. Imorgon jobbar jag sista dagen innan drygt två veckor av ledighet väntar, jag kan säga så mycket som att det behövs. Men först ska vi ta oss igenom en evighetslång helg, barnrumpan i det här hemmet (jag) längtar nämligen så fasligt mycket till att få vakna upp på julaftons morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar