onsdag 29 augusti 2012

And if there is disease in you.

Mycket sjukhusbesök dessa dagar, både idag och imorgon. För en gångs skull är det iallafall jag som bokat tiderna, mest för att hålla koll på om någonting försämrats eller förbättrats i kroppen min. Imorgon ska jag träffa arbetsterapeuten för att kolla upp handmuskulaturen samt min neurologläkare för att få svar på funderingar. Jag känner ingen svaghet i händerna, men däremot lite stelhet och känselbortfall i huden. Sjukdomen är ju så himla individuell, vissa har enbart små besvär medan andra tappar förmågan att gå och/eller finmotoriken i händerna. Jag fick flera andra ovanliga symptom så som skolios, synfel och hörselnedsättning så jag tror någonstans att mina händer har blivit någorlunda skonade. Det verkar onekligen så, och det håller jag tummarna för.

Nåväl. Det där är ju faktiskt bara tråkigt och ointressant, men likväl det enda som händer i mitt liv just nu. Pojken är nattad, min käraste är på väg hem, maten var god och vädret är schizofrenigt, på lördag flyttar mamma och pappa och jag kommer sakna mitt andra barndomshem. Ikväll ska jag plöja några avsnitt av Desperate housewives, äta knäckemacka och dricka oboy, hålla en vacker man i handen och somna pensionärstidigt. I vanlig ordning, med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar