fredag 13 juli 2012

Don't worry, be happy.

Den här lilla bloggtorkan som infunnit sig, den beror inte på något speciellt. Eller ja, kanske att livet är lite innehållslöst just nu, men inte för att jag klagar. Jag trivs bra med att strosa runt på praktiken, baka kladdkakor, gå långpromenader och umgås. Nu har jag dessutom drygt två veckors semester, jag hoppas på sol och jag hoppas på grillkvällar och sånt där som är svårt att hinna med annars. Och - idag är det fredag den trettonde i juli månad och jag var tvungen att plocka fram jackan ur garderoben när jag skulle hämta Frank från dagis. I samma stund jag klev ut genom porten öppnade sig himlen, det började blixtra och dundra och jag fick plaska mig fram i skyfallet. Då kändes livet lite tragikomiskt, sånt där som på något sätt är väldigt typiskt mig, även om jag inte styr över vädret och sannerligen inte önskade mig regn. Nåväl, jag fick ju hem pojken iallafall, så jag antar att jag lyckades med dagens viktigaste delmål. Hurra! Nu sover den lille och jag väntar på att den store ska komma hem. (Ni ser - det är inte mer intressant än så här, dagarna alltså. Men ha överséende, det har iallafall jag. Jag trivs.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar