fredag 15 juni 2012

Dagens misär i punktform.

  • Igårkväll kräktes vår älskade gosse så många gånger att vi började få slut på lakan. Trots detta sov han gott hela natten, men kräktes imorse också. Han har mest sovit hela dagen, men verkar tack och lov vara piggare sina vakna stunder än vad han var förra gången han var magsjuk, så förhoppningsvis blir det inte lika illa. Bli frisk mitt hjärta!
  • Idag sa en på min praktik att jag borde gå till doktorn eftersom att jag har hostat så länge nu och att det låter lite som att jag dör i ett astmaanfall när det sätter igång. Han har nog rätt, även om jag i min naiva bubbla tänker att "det är bara lite hosta, det går nog över". Jag går till doktorn när jag känner mig döende, men fram tills dess står jag ut. Och vad är lite andnöd några gånger per dag..
  • När arbetsdagen är slut är jag trött och brukar njuta av att sätta mig i taxibilen, med musik i öronen och känna lugnet. Men inte idag, den här taxichauffören ville nämligen inte sluta prata. Jag är världens sämsta (på riktigt) kallpratare och pratar bara om jag har någonting vettigt att säga. Men prata för pratandets skull är inte min kopp té, jag brukar hålla mig till ett "hejsan" och ett "tack så mycket" och ett "ha en bra dag" men den här människan förstod inte alls mina hintar om att jag inte ville prata och fortsatte i all oändlighet. Min delaktighet i konversationen bestod av "mm", "jasså", "okej", "där ser man", "heheh.. he..." och en gång sa han till och med "jag är taxichaufför, jag pratar jämt, HAHAHAHA!" och det var då mina "heheh.. heh..." fick komma till användning. Jag var på riktigt gråtfärdig när jag väl kom hem, nu njuter jag av tystnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar