måndag 7 maj 2012

Idag har jag...

1. Vaknat, och var lika blek och hårig som The ring-tjejen. Jag har håret uppsatt nästintill jämt, så det hängde mest överallt och jag hade ingen aning om att det hade blivit så långt. Vet dock inte vad jag ska ta mig till med det riktigt, det känns knappt värt att ha hår när man bara knölar ihop det till en liten boll på huvudet...



2. Beundrat barnets vackra teckning som han gjorde igår, hans allra första riktigt spontana och egengjorda konstverk. Vi har försökt förut, men då har både pennorna och pappret mest varit roliga att tugga på. Helt plötsligt satt han på stolen (han har börjat sitta mer och mer på vanliga stolar och ser hur vuxen ut som helst), tog fram ett papper och snodde min favoritpenna och satte igång. Bara så där.


3. Bakat muffins. Dom ser inte mycket ut för världen, men med några skvättar grädde, kokos och chokladbitar så blir dom gudomligt goda.


4. Tagit en långpromenad och beundrat naturen som finns runtomkring. Jag älskar att ha nära till lantlig luft, jag skulle nog inte riktigt kunna vara utan det. Jag är en sån där stockholms-bo som besöker huvudstaden typ två gånger per år, och hittar verkligen ingenstans och tycker inte om stressen. Jag går nog hellre hit ut och hälsar på fåren, sätter mig under något träd och luktar på blommorna...



2 kommentarer: