tisdag 24 april 2012

Tisdag.

Idag har vi haft en hemmadag och laddat nya batterier. Herrarna i huset har varit hemma från både arbete och dagis och jag kan inte påstå att det har varit särskillt hemskt, tvärtom så har jag njutit som aldrig förr. Det började med en jättetidig morgon för att besiktiga vår gosse på bvc, som fick en godkänd-stämpel på rumpan och efter det har hela dagen bara flygit iväg. Vi har lekt i lekpark, gått i centrum och åkt en herrans massa buss. Medan frallan tog sin middagslur fick jag ett ryck och byggde ihop hans trehjuling (tänk mig med skruvar, muttrar och mejslar - en förvirrande syn, men tillslut såg det faktiskt ut som en cykel som dessutom satt ihop) - förgäves dock, eftersom att han inte tyckte om den alls och ville in efter två minuter på sadeln. Istället blev det vagn och en promenad till nya ica-affären (jag inser att jag har blivit en pensionär med tanke på att jag jublar inombords över att ha en bra affär i närheten) där vi införskaffade Ben and Jerrys (livsviktigt) som vi har avnjutit ikväll, efter ett dopp i badkaret. Sånna här dagar, det behövs så himla mycket ibland. Ledighet, utan några som helst planer. För det är ju ofta så, när vi väl är lediga alla tre, att man vill hinna med saker. Tråkiga måsten, vänner och familj, storsträdning och annat som man liksom inte hinner med annars. Som förvisso inte alltid är särskillt dumt, att träffa vänner och familj är egentligen det jag helst prioriterar lediga dagar, men ibland behöver man bara få vara sin lilla familj, utan planer eller måsten eller någonting däremellan. Åh. Lev väl, och godnatt alla människor.

1 kommentar: