onsdag 1 februari 2012

Ja.

Har tittat in i ett excel-dokument i tre dagar. Rutorna hänger med hem, och på nätterna drömmer jag om dom. Igår var jag och storhandlade, det slutar alltid med att jag glömmer hälften och pappa (som agerar skjuts) får springa kors och tvärs genom butiken medan jag delar ut order. Efter den cirkusen, iväg och möta upp fästman och barn på dagis. Tränga ihop sig i en alldeles för liten bil med alldeles för många Willys-kassar. Men hem kom vi, det gör vi alltid. Ibland vet jag inte hur.

Och nu, en fästman som spelar tv-spel och en jag som sitter här och äter nudlar, och ett barn som ligger i rummet intill och sover. Och sen, en bästa vän som kommer hit och äter pizza, för det gör vi ju aldrig... nej, sånt sysslar vi inte med, hon och jag. Bara ibland, bara varje gång vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar