måndag 23 januari 2012

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag?

Det har varit en fin helg. Nästan perfekt om det inte vore för att herrn i huset har jobbat. Men vi har haft det bra ändå, jag och frallan, som hängt med farmor och kalasat hos mormor och morfar. Igår firade vi nämligen min mamma som fyller år imorgon, och helgen som kommer är det kalas för min syster. Inte för att jag klagar, gratis bullar är min grej. Och barnet, ja, han får släkten att skratta så dom gråter. Han är så jäkla rolig han, min son, och trotsigare än någonsin just nu. Ibland blöder öronen, men oftast är även det sjukt gulligt, trotset alltså. Han är en mycket bestämd liten dramaqueen.

Sen har jag och min käre tagit en vända på IKEA. Tanken var att vi skulle inhandla spärrar till lådorna då illbattingen lärt sig öppna dom, men kom istället hem med två kassar... förstår aldrig riktigt hur det går till? Och alltid är det bara smått och gott som jag egentligen inte vet om man är i sånt akut behov av som man tror att man är när man ser det. Badhanddukar, en laptop-kudde (jag skulle av skam om jag fick brännskador på grund av datornörderi, mer pinsam skada finns väl inte?), papperspåseklämmor, leksaker till barnet, madrasskydd och ett litet vardagsrumsbord för hela femtio kronor i väntan på att vårt drömbord ska flyga förbi utanför fönstret (eller möjligtvis läggas upp på blocket).

(Och jag har suttit med kameran i högsta hugg, men eftersom att jag har en väldigt kameraskygg familj blev det inte mer än bilder på barnen och svåger. Trist, men jag är precis likadan och flyr kameror så fort jag ser en så jag är inte den som är den..)





1 kommentar:

  1. Det är nog omöjligt att åka till Ikea och bara köpa ett par småsaker, man kommer ju alltid ut därifrån med så mycket saker att man knappt kommer hem!

    SvaraRadera