söndag 4 december 2011

Får jag lov?

På söndagar känner jag mig alltid tvingad till att komma upp med ett gott humör, åtminstone söndagarna i december. Men alltså, jag är en förfärligt dålig morgonmänniska och även om jag är skapligt pigg så får jag aldrig i mig någon frukost. Så där sitter vi och gör ett tappert försök till att få en mysig adventsfrukost. Christoffer med sitt kaffe, Frank med sin smörgås, jag med mitt ingenting och egentligen, egentligen vill jag vara ett åskmoln men låter bli med det. Det är ju faktiskt andra advent. Och då ska det vara mysigt, frukost eller inte. Frank var nöjd iallafall!

Innan herren i huset gick till jobbet tog han och barnet en liten sväng-om i vardagsrummet. Inom loppet av en halv minut hann jag ta sisådär hundra bilder på härligheten, men det är ju så fint. Nu är vi iallafall pigga, har ätit falukorvslunch och Frank sover sin dagliga vila medan jag sitter här och inte riktigt vet vad jag ska hitta på. Inte mer än att skriva ett alldeles för tråkigt blogginlägg här alltså..


1 kommentar:

  1. Jag tycker inte att det är tråkigt, det är ALLTID kul att läsa dina blogg inlägg :)

    SvaraRadera