måndag 26 december 2011

Det här med ögonbryn.

First of all, jag är en väldigt otjejig tjej på många plan och kan ingenting om skönhetsprodukter, och kan inga som helst "exklusiva skönhetsknep" whatsoever. Det lilla smink jag har är samma smink som låg där för fem år sedan. Nu när jag fått både fet och torr hud på samma gång (tack kära p-stav) så har jag även inhandlat någon sorts hudkräm-tjosan, men det är ungefär så långt mitt kosmetikintresse sträcker sig. Inte särskillt långt alls, med andra ord.
Och ändå får jag ständigt frågan om hur jag egentligen får till så tjusiga ögonbryn, hur jag egentligen bär mig åt. Detta ska jag nu tala om för er: eftersom att jag inte har tålamod till att ta bort ett hårstrå i taget med en pincett i evigheternas evighet så använder jag istället min sambos slöa rakhyvel. Jag vevar runt lite tills det ser okej ut, har ingen speciell teknik. Därefter tar jag min lilla ögonbryns-kleta på-penna med mörkbrun färg och drar över själva ögonbrynet, och vips så är det klart. Jag vet aldrig riktigt vad jag ska svara när folk frågar hur jag egentligen gör, som om jag har värsta skönhetsknepet på lager, men nej. Jag är högst okunnig på dessa fronter och om sambons slöa rakhyvel kan räknas som ett knep så är det isåfall mitt knep. Nu ska jag fortsätta sitta här med mitt fettiga hår och trötta och osminkade ansikte, det är ju trots allt... måndag. (Var helt säker på att det var söndag, det hade varit en mycket mer okej dag att vara sunkig på..)

2 kommentarer:

  1. Tjusigt blir det, oavsett metod :)

    SvaraRadera
  2. Superfin! Haha, känner igen det där med att det lilla sminket som ligger där har legat där i århundranden.. ;)

    SvaraRadera