måndag 7 november 2011

Lite bä och lite bu.

Nu blev det en sån där ofrivillig bloggpaus igen. Jag vill dock börja med det roliga: I lördags var jag på min allra första möhippa (möhippemiddag åtminstone) någonsin och det var så himla roligt. Trevligt sällskap, roliga shower och en blivande brud som lyste av lycka hela hon. Det var det roligaste jag har upplevt på väldigt, väldigt länge. :-) Men dessvärre (nu kommer vi till den tråkiga biten alltså) började jag helt plötsligt må sjukt illa under middagen. Jag gjorde några tappra försök till att gå ut och ta luft och hoppas på att illamåendet mirakulöst skulle försvinna, men nej... så himla typiskt. Jag fick tacka för mig (och tack till världens snällaste stina och fia som såg till att jag kom hem både hel och ren) och natten följdes av många turer till toaletten och sisådär en miljard spyor. Efter en kräk-graviditet och ett hur-många-gånger-kan-man-bli-magsjuk-på-kortast-möjliga-tid-år så är jag inte så känslig av mig längre, men utmattningen är total. Jag börjar iallafall känna mig lite sugen på mat igen, och nu är svärmor här och passar monstret medan jag ligger här och tar igen mig. Hoppas på att resten av veckan går i friskhetens tecken, nu har vi ej tid att vara sjuka mer.

Och ja, när jag är frisk kanske jag kan börja med att sluta att skriva blogginlägg om hur himla sjuka vi är och hur himla synd det är om oss, så himla self-pity är jag ju inte egentligen... (Okej, när jag var så trött att jag nästan somnade mitt under kräkfesten och vaknade av att jag var på väg att missa påsen, då undrade jag om någon någonsin haft det så hemskt som mig. Kan ju ej vara möjligt.)

Med vänliga hälsningar,

tuff_tjej_90

2 kommentarer:

  1. Men stackare, så typiskt också att det ska till när man väl gör något extra roligt. Hoppas du är på benen snart och att du får vara frisk sen!

    SvaraRadera
  2. Men uh, typiskt att du skulle bli sjuk på din först möhippa!

    SvaraRadera