torsdag 13 oktober 2011

Torsdag.

Så jävla fail: Jag ringde nyss och beställde födelsedagstårtor till Franks 1-årsdag. Jag sa att hans namn ska stå på tårtan, och frågade vad det fanns för färger. Fick "blå, grön, gul, röd och... rosa, men antar jag att du inte vill ha, höhöhö!" till svar och undrade lite vad det är med världen. Nu hade jag inte valt rosa ändå, helst hade jag velat ha vit men när inte det fanns så fick det bli en grön tårta. Tycker bara att det är hemskt synd att vi inte får möjligheten att välja en rosa tårta till vår sons 1-årsdag, åtminstone inte utan att få ett skratt som gensvar. Frank är liksom 1år, han vet inte ens att han är en pojke än, rosa är enbart en färg, tårtan ska ändå tuggas och jag kan fortfarande inte förstå att man delar in små barn i fack. Nåväl, jag tackade för mig och är nöjd med mina gröna tårtor, men med ett litet sting av uppgivenhet i magen.

3 kommentarer:

  1. Meh, det är klart att du inte kan ge en rosa tårta till din son, du vill väl inte ge honom könsförvirring i 1-årspresent? Eller göra honom till bög?

    *kokar*

    SvaraRadera
  2. Jag skulle köpa en present till en kompis från en inredningsaffär. Jag bad dem slå in paketet och kassörskan frågade "kille eller tjej?" och höll upp ett rosa paketpapper och ett silver. Blir så himla trött. Det är ju 2011, skärpning liksom.

    SvaraRadera
  3. Ja fy vad trött man blir på att det fortfarande är sådär, blir helt matt och förbannad!

    SvaraRadera