fredag 7 oktober 2011

Senaste dagarna.

Dagar som dessa vill jag alltid ha. När vardagen flyter på som den ska, när jag får tillbringa den med fina människor och när min son är mer underbar (och mer trött) än någonsin, då trivs jag som en fisk i vattnet. Nu får jag nog lov att säga att han går mer än vad han kryper, nu kryper han mest när han har bråttom eller ska ut i hallen. Det är väldigt vingligt ännu, och självklart helt bedårande eftersom att han ser ut som en full liten pingvin. Och the stoltness: igår när Christoffer frågade "Kan pappa få nappen?" så kröp Frank fram till honom, tog ut nappen och satte den i Christoffers mun. Nog för att jag kan förstå att han förstår vad ordet napp betyder, men helt plötsligt förstår han uppenbarligen innebörden av "kan jag få" också. Och det här måste vara helt sjukt tråkigt för andra att läsa om, det är förmodligen bara jag som sitter med ett fånléende på läpparna när jag skriver om hans framsteg, men jag kan inte rå över att jag blir stolt som en tupp när han lär sig någonting nytt. Ni får helt enkelt stå ut..



I förrgår var min fantastiska, fina och underbara vän Madeleine här och lekte loss hela eftermiddagen och kvällen. Hon är även Franks gudmor, och då måste man självklart ta tjusiga bilder. Ni är så bra!



Och igår hade vi en liten familjeträff här hemma, och det är som vanligt trevligt och fint. Christoffers pappa, bror och syster med familj var här och pratade bort flera timmar. Frank var också med, men eftersom att vi försöker få honom att bara sova en gång om dagen är han redo för natten runt 17:00, och med andra ord koko i huvudet runt 18:30 så efter att han klämt och kännt på en skräckslagen Molly var det bums i sängen och han somnade mitt i vällingen. Jag vet inte riktigt hur vi ska lösa det där, för han sover trots allt tre timmar om dagen, och ändå är han helt färdig när kvällen närmar sig. Nåväl, jag är bra på att komma in på sidospår men iallafall - här kommer ett par bilder.

2 kommentarer:

  1. Det är klart att man blir stolt som en tupp över allt ens älskade unge lär sig! Åh, pingvingången, det finns nästan inget sötare <3

    SvaraRadera
  2. Åh, jag håller med! Jag blir så stolt & förvånad när man märker hur sjukt mycket de faktiskt förstår nu våra små..

    SvaraRadera