söndag 9 oktober 2011

Och lite sjukstuga igen.

Dumma förkylning som har drabbat oss igen, fast den här gången är det Christoffers tur. Seriöst - hur ska vi klara av dagisbakterierna?! Dom sägs ju vara mycket mer aggressiva, och jag är som tidigare nämnt inte alls bra på att vara sjuk. Min kropp slutar fungera av en vanlig blaskförkylning och jag blir helt sängliggande, så jag längtar inte. Fast ja, i samma sekund som jag blev gravid försvann mitt immunförsvar (jag som aldrig var sjuk blev helt plötsligt smittad av alla möjliga obehagliga ting, och det har inte slutat än) så jag kanske borde ha blivit van. När jag fick min tredje magsjuka inom loppet av ett par månader så kände jag att jag hade koll på läget iallafall, så jag kanske lär mig hantera dessa förkylningar också...

Idag var mamma och pappa här och körde slut på Frank, medan jag satt och drack coca cola och åt wienerbröd som dom hade köpt med sig till mig (nej, dom skämmer inte bort mig alls...) och jag kan inte låta bli att tycka att det var lite skönt, det behöver man ibland. En liten paus i vardagen, att ta det lugnt en stund och bara få titta på. Frank somnade som en död när dom hade gått hem efter allt bus, så nu laddar jag upp med ännu mer energi. Life is good, och jag längtar efter min käre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar