onsdag 28 september 2011

Oh the joy.

Det blev visst en liten ofrivillig bloggpaus. I min vildaste fantasti trodde jag att Franks basilusker inte skulle hoppa vidare till mig och att allt skulle vara frid och fröjd och att helgens planer inte skulle gå förlorade, men så blev det inte riktigt. Dock har vi haft det mysigt ändå, även om det är tråkigt att saker och ting inte riktigt blev som vi tänkt oss. Så blir det ibland, och tydligen blir det värre när han börjar  dagis..

I lördags förmiddag tog jag och min lilla familj + Linda&Daniel&Molly + Marie och Jocke en långpromenad till Ulriksdals slott och avnjöt en lunch i varma höstsolen. Fint sällskap, god mat, snorig jag. Efter ett par timmar gick vi hem, och någon timme därefter kom pappa och hämtade oss och sen var det vidare till Mickes 30-årsmiddag. Någonstans där blev allt kaos, när jag helt plötsligt blev så sjuk att jag fick kämpa för att ens kunna sitta upp, fick avstå från god mat och mitt i allt fick Frank ett hysteriskt utbrott som höll i sig HELA natten. True story, ingen andningspaus och detta har aldrig hänt tidigare. Vi vet fortfarande inte vad som hände, vi vet bara att vad-det-nu-än-var så gick det över med hjälp av alvedon, och efter den natten har han sovit som törnrosa igen. Nåväl, vi kände oss lite som sämsta gästerna i världshistorien, men iallafall - grattis igen till Micke på 30-årsdagen! Det var en jättemysig middag trots det lilla kaoset som vi orsakade..
Dagen efter var det tänkt att vi + pappa skulle ha en heldag på Skansen. Jag har inte varit där på många år så jag har längtat efter det här jag vet inte hur länge, men efter en natt med bristfällig sömn så kände ingen av oss att vi riktigt skulle klara av det. Framförallt inte jag som inte hade ork till någonting. Jag trotsade dock sjukdomen och tvingade min far att skjutsa mig till en loppmarknad, och trots att jag höll på att dö under bilfärden så orkade jag faktiskt gå ett par varv. Fick med en hel hög av vinterkläder, leksaker och böcker för nästan inga pengar alls så jag är sjukt nöjd. När det kommer till barnkläder handlar vi nästan enbart på secondhand, det är ju faktiskt så himla mycket smartare med tanke på att barnkläder (och framförallt vinterkläder) är hutlöst dyrt. Kläder i nyskick under hundralappen är sånt min snåla sinne dansar mambo av.

Dagarna som var efter det lilla äventyret behöver vi inte gå in närmare på. Kan säga så mycket som att det har varit igentäppta näsor, spyattacker, feber och migrän. Jag är dålig på att vara sjuk har jag kommit fram till, jag har verkligen kännt mig döende och tyckt synd om mig själv som aldrig förr. Men nu är jag tillbaka, och eftersom jag inte uppdaterat på ett tag så kommer ett par bilder från det lilla jag hann vara med på.




2 kommentarer: